NL: Verkoop Voorwaarden

 

Algemene voorwaarden AromaZorg Zuster® vanaf 1 januari 2023

Lees deze voorwaarden goed door alvorens een bestelling te plaatsten.

Verkoop van producten

  1. Bestellingen

1.1. Je bestellingen worden in behandeling genomen door AromaZorg Zuster, Wernhoutseweg 142, 4884 MD Wernhout, Nederland. AromaZorg Zuster staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Breda onder nummer: 82271240. BTW nummer: NL 003663025B44.

1.2. Door het plaatsen van een bestelling bij AromaZorg Zuster worden de algemene voorwaarden geaccepteerd en aanvaard.

1.3. Alle, in de webwinkel genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. De BTW wordt apart vermeld op uw orderbon en/of factuur.

1.4. AromaZorg Zuster levert aan consumenten in Nederland en daarbuiten. Bestellingen buiten Nederland op aanvraag. Verzendkosten (al dan niet aangetekend) naar gelang grootte, gewicht en land van verzending, zie punt 2 en 3).

1.5. Bestellingen die door professionals of retailers per abuis als consumentenbestelling worden geplaatst, kunnen niet gereclameerd of gecrediteerd worden. Eventuele korting kan niet meer verrekend worden.

1.6. Bestellingen kunnen uitsluitend via email worden geplaatst, niet per telefoon of sociale media berichtendiensten. Bestellingen kunnen zonder opgaaf van redenen binnen 24 uur na ontvangst door jou worden geannuleerd. Na deze periode is je bestelling definitief en is een wettelijke koopovereenkomst gesloten en geldt een afnameverplichting.

 

  1. Orders, Betalingen en betaalopties

2.1. Aan consumenten en individuele zorgverleners, en bij bestellingen door zorgverleners die naar het huisadres gestuurd van de cliënt of henzelf moeten worden wordt altijd via e-factuur vooruitbetaling gevraagd. Zie voor verzend- en administratiekosten punt 3.

2.2. Wanneer je je bestelling hebt doorgegeven aan AromaZorg Zuster sturen wij je een e-factuur met link naar (een van onze) onze betaalpartner(s). In de meeste gevallen is dat Mollie Payments, waardoor je diverse betaalopties hebt, van Ideal via Bancontact tot Credit Card. Deze e-factuur met btw vermelding is rechtsgeldig (zoals een kassa- of pinbon) en kun je uitprinten voor je administratie of declaratie.

2.3. Vooruitbetaling via de bank (alleen bij uitzondering op speciaal verzoek)
Je kunt het totaalbedrag van de bestelling overmaken volgens de instructies in je tweede bevestigingsmail. In deze e-mail worden alle benodigde gegevens versterkt om de betaling te kunnen doen. Deze kun je uitprinten voor je administratie of declaratie. Er volgt geen factuur op factuurnummer.
We verwachten dat je zelf laat weten dat het betaald is. Wij kijken niet dagelijks onze bankrekening na op betalingen.
Daarna zullen wij overgaan tot uitlevering van de bestelde (c.q. op voorraad zijnde) artikelen. Wanneer je kiest voor vooruitbetalen via je eigen bank kunnen wij de bestelling pas enkele dagen later aan je opsturen omdat de bank 1 a 2 werkdagen nodig heeft om de betaling te verwerken. Dat kan nog langer worden wanneer je overboekt vanuit een in het buitenland gevestigde bank. Zie voor verzend- en administratiekosten punt 3.

2.4. Achteraf betalen – uitsluitend voor wederverkopers, zorginstellingen en -organisaties

Je ontvangt tijdens of na levering een formele factuur met factuurnummer via onze administratie. Wij versturen hierbij uitsluitend verzamelfacturen. Van hen die per order of per kostenplaats aparte facturen wensen, alsmede bij orders onder de 190 euro incl. btw, rekenen wij verzend- en administratiekosten (zie punt 3).

2.5. Bij overschrijding van enige betalingstermijn is AromaZorg Zuster zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd om de buitengerechtelijke incassokosten, met een minimum van € 60,- alsmede 1% rente vanaf de vervaldatum in rekening te brengen, met een maximumhoogte van het dan geldende wettelijke rentepercentage.

Een en ander onverminderd de aanspraak van AromaZorg Zuster op vergoeding van alle eventueel ter incassering gemaakte gerechtelijke kosten.

2.6. Behoudens tegenbewijs strekken de orderbon (email) en/of (e-)factuur en de daarbij behorende administratiegegevens tot volledig bewijs op grond waarvan de betalingsplichtige gehouden is tot betaling over te gaan.

 

  1. Aflevering en order/verzendkosten bestelling

3.1. Bestellingen worden in de regel verzonden per Post of (alleen bij uitzondering) andere vervoerder en op het afleveradres afgeleverd. Wanneer een of meerdere artikelen niet op voorraad zijn laten wij je dat weten en ook de geschatte levertijd. We sturen ze dan na (bij aantoonbare spoed) of met je volgende bestelling mee.

3.2. Bij bestellingen via e-factuur bij vooruitbetaling (via Mollie Payments) worden verzend- en administratiekosten in rekening gebracht. Deze bijdrage is per 1 januari 2024 (uitsluitend binnen Nederland):
€ 7,95 in Nederland per pakket/doos t/m 10 kg.
€ 5,95 voor een brievenbuspakje tot 1kg.

Bij bestellingen op rekening gelden altijd verzend- en administratiekosten van 9,95 euro per bestelling c.q. factuur voor zowel brievenbuspakjes als pakjes binnen Nederland en tot een gewicht van10kg. Daarboven en buiten Nederland gelden andere tarieven.

Wanneer de ordergrootte boven de €190,- incl. BTW komt (de verzendkosten behoren nadrukkelijk daar niet toe en alleen binnen Nederland) neemt AromaZorg Zuster de verzend- en administratiekosten voor haar rekening.

3.3. Voor orders die naar het buitenland verzonden gaan worden brengt AromaZorg Zuster altijd de order-, verpakkings- en verzendkosten in rekening naar gelang grootte, gewicht en land waarnaar het (aangetekend) verzonden moet worden.

3.4. Wij bezorgen je artikelen in de meeste gevallen via de (Nederlandse) Post. Deze bezorgt normaal gesproken binnen 1 werkdag, maar doorgaans bezorging binnen 2 werkdagen binnen Nederland. Wij zijn nadrukkelijk niet verantwoordelijk voor vertragingen bij Post of andere vervoerders.

Levertijden voor buitenlandse bestellingen zijn variabel. De klant ontvangt een tracking code. We leveren niet aan landen in chaos of oorlog.

3.5. Wij versturen de bestelling zo spoedig mogelijk maar kunnen geen garanties geven op levering de volgende dag gezien het bescheiden formaat van AromaZorg Zuster. Er werkt een klein team en de leden kunnen geen ijzer met handen breken. Wanneer het echt van belang is dat je bestelling zo snel mogelijk uitgeleverd wordt, raden wij je aan dit specifiek aan te geven.

3.6. AromaZorg Zuster beperkt haar verantwoordelijkheid voor het verzendproces tot leveringen die door de (pakket)post geleverd worden binnen Nederland. AromaZorg Zuster kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het wel of niet aankomen van zendingen of de staat waarin de zendingen aankomen buiten dit gebied of voor zendingen die in een envelop/brievenbusdoosje verzonden worden.

Wanneer AromaZorg Zuster zendingen retour krijgt wegens niet afhalen door de ontvanger op een postagentschap of inlever/afhaalpunt kan zij de zending opnieuw sturen na betaling van de (extra) administratie- en verzendkosten.

3.7. Niet, of niet volledig betaalde producten blijven eigendom van AromaZorg Zuster, totdat volledige betaling voldaan is.

 

  1. Herroepingsrecht (geldt voor consumentenbestellingen)* (voor retouren zie art 5)

4.1. Een consument heeft in principe het recht zonder opgave van reden de goederen te retourneren binnen een periode van 14 kalenderdagen, ingaande op de dag na ontvangst van de goederen, waarvan de verzendkosten door deze consument worden gedragen. Dit geldt echter niet voor aromatherapie producten. Neem dus eerst contact met ons op voor overleg.

4.2. De consument kan alleen gebruik maken van zijn of haar herroepingsrecht indien de goederen waarom het gaat compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn.

Daarnaast moeten de goederen in de originele onbeschadigde verpakking met niet verbroken verzegeling en geschikt voor herverkoop geretourneerd worden.

4.3. De consument kan uitsluitend goederen retourneren na contact met AromaZorg Zuster, volgens de regels zoals deze omschreven staan onder retourzendingen (art. 5).

4.4. Vooruitbetaalde goederen die geretourneerd worden op basis van het herroepingsrecht, zullen zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen worden terugbetaald.

Eventuele verzendkosten zullen worden verrekend. Orderkosten worden niet terug betaald.

4.5. Uitgesloten van retourrecht voor zowel consumenten als professionals als zorginstellingen c.q. wederverkopers zijn artikelen die op speciaal verzoek van cliënt door AromaZorg Zuster zijn besteld c.q. bereid bij haarzelf of bij derden. AromaZorg Zuster brengt de cliënt vooraf op de hoogte als het om dergelijke artikelen gaat, doorgaans via de mail.

* Deze voorwaarden zijn niet geldig voor bestellingen door zorgprofessionals c.q. zorginstellingen bij AromaZorg Zuster

 

  1. Retourzendingen en klachten

5.1. AromaZorg Zuster staat voor de hoogste kwaliteit en wij hopen daardoor dat onze klanten tevreden zijn met de geleverde producten.

5.2. Onder bepaalde voorwaarden en in overleg met onze klantenservice is het mogelijk om artikelen die je bij ons gekocht hebt te retourneren. Dit geldt niet voor aromatherapie producten. Neem dus eerst contact met ons op voor overleg.

5.3. Klachten over de levering, breuk, beschadiging, etc., dienen binnen 24 uur na levering te worden aangemeld per email, voorzien van documentatie zoals foto. Wij proberen fouten zo snel mogelijk op te lossen. Indien er een kleine schade ontstaan is, lager dan de kosten van het opnieuw verzenden (lager dan € 10,00), dan zijn wij gerechtigd deze producten te crediteren of, indien gewenst, deze bij een volgende bestelling mee te sturen. Manco’s dienen binnen 72 uur gemeld te worden. Daarna kunnen wij niets meer controleren en ook niets meer corrigeren.

5.4. Wanneer je een artikel wilt retourneren kun je dit melden via: info@aromazorgzuster.nl

Je dient hierbij duidelijk de besteldatum (bij voorkeur met de betreffende email), het eventuele factuurnummer en de reden van retourzending te vermelden. Wij nemen vervolgens contact met je op en verstrekken meer informatie en – wanneer we het artikel terug nemen – een retournummer.

5.5. Met het retournummer en retouradres kun je binnen 14 kalenderdagen het artikel onaangebroken in een deugdelijke verpakking, voorzien van een originele of kopie factuur terugsturen. Vermeld het retournummer duidelijk op de verpakking en ook op een eventuele omdoos.

5.6. Zodra wij je retourzending ontvangen en beoordeeld hebben wordt je op de hoogte gebracht van de beoordeling van de staat van het product en bieden wij een passende oplossing.

 

  1. Producten gebruiken

6.1. AromaZorg en aromatherapie producten en daaraan verwante producten zijn geen vervanging voor adequate medische en verpleegkundige zorg.

6.2. Al onze producten zijn voorzien van een etiket of bijsluiter met gebruiksinformatie. Je bent nadrukkelijk zelf verantwoordelijk voor het juist gebruik van de door AromaZorg Zuster geleverde producten. AromaZorg Zuster aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor het onjuist of onoordeelkundig gebruik van haar producten door consumenten en/of (zorg)professionals.

 

  1. Geschillen

7.1. Alle geschillen van welke aard ook, die een aan deze voorwaarden onderworpen overeenkomst betreffen of daarmee verband houden, zullen aanhangig worden gemaakt voor de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement Breda. Het Nederlands recht is van toepassing.

 

Met het plaatsen van een bestelling ga je automatisch akkoord met onze voorwaarden.

Voor meer informatie of vragen kunt je contact opnemen met info@aromazorgzuster.nl of bel met +31 (0) 651 497 284.